Jak by měl v SEO vypadat PR článek


Jednou z v současnosti nejpoužívanějších metod propagace je optimalizace internetových stránek pro vyhledávače, známé také pod svou anglickou zkratkou SEO, ze slov Search Engine Optimalization. Jedná se o úpravu internetové stránky firmy tak, aby se po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů objevil její odkaz v seznamu výsledků na jednom z prvních míst.

 

To povede ke zvýšení návštěvnosti daného webu. A vzhledem k tomu, že každá z těchto návštěvníků je zároveň potenciálním zákazníkem, zvýší se i celkový zisk. Čím více jich totiž je, tím je pravděpodobnější, že si některý z nich něco koupí. To platí zvláště u firem, které provozují obchod přes internet.

 

seo4

 

Nezbytnou součástí této metody jsou také podpůrné články. Díky nim si vyhledávač bude myslet, že daný odkaz je relevantnější, než tomu ve skutečnosti je. Tím pádem jej v seznamu výsledků zařadí na vyšší místo. Avšak k tomu, aby fungoval tak, jak má, musí PR článek SEOLight splňovat určité podmínky.

 

Tou první je, že musí obsahovat dané klíčové slovo, které je zadáno do vyhledávače. To by se mělo objevit jak v názvu článku, tak i v jeho samotném textu. Samozřejmě by tam mělo působit přirozeně, nikoliv tak, že tam bylo vloženo pouze za účelem reklamy.

 

seo7

 

Dále by se tam měl objevit hypertextový odkaz na cílový web, který chceme takto podpořit. Ten je obvykle zařazen za klíčovým slovem, nebo je jeho součástí. Jeho podoba může být různá, od klíčového slova přes webovou adresu, název firmy či jen název webu. Možností jsou i kombinace výše uvedených faktorů.

 

Ovšem tyto články neslouží pouze k podpoře internetových vyhledávačů. Jsou samozřejmě uveřejněny na webových stránkách, takže je mohou lidé najít a číst. A tedy i sami kliknout na daný hypertextový odkaz.

 

Je tedy jasné, že se jedná o poměrně důležitou součást celého procesu. Je tedy dobré ji nezanedbat. Důsledkem by totiž mohl být nižší zisk oproti očekávanému nárůstu.