
Pro firmu často není důležitý jen název, ale také její logo. To se stane symbolem, který lidé poznávají a pod kterým si ji zapamatují. A je jedno, zda se jedná o malý rodinný podnik nebo o velkou nadnárodní společnost. Je tedy pochopitelné, že bychom jeho tvorbě měli věnovat patřičnou pozornost. To však není tak jednoduché. I tvorba loga má totiž svá pravidla, která musíme dodržovat, pokud chceme dosáhnout úspěchu. V první řadě by mělo symbolizovat zaměření našeho podniku. Agrární firmy například mohou využít v logu některou ze zemědělských plodin, případně hospodářských zvířat. Kovářská firma zase některý ze svých nástrojů či typických produktů.
Co ale dělat, pokud například provozujeme obchod, kde prodáváme skutečně široký sortiment? Pak můžeme využít například nákupní košík, peníze symbolizující nízké ceny, nebo i jen nějaký neutrální symbol, například první písmeno názvu. Dále je dobré se zaměřit na barvy. Naše logo by mělo být ideálně dvoubarevné. Pamatujme, že jedna barva je málo, a tři už je příliš. Nesmíme zapomínat, že barva je jednou z hlavních věcí, která lidi na našem logu upoutá. Měly by to tedy být jasné, základní barvy. Jistě, ty lákají především děti, avšak aniž si to uvědomujeme, působí i na dospělé.
Zde nesmíme zapomínat, že bílá je také barva, a je potřeba, abychom s tím při návrhu počítali. Pokud tedy bude naše logo červené, modré a bílé, pak je tříbarevné. Barvy by k sobě měly samozřejmě ladit. Dále jsou to nejrůznější symboly, které jsou asociovány s některými oficiálními věcmi. Patří sem například český lev či symbol ze znaku daného města. Pokud chceme zvolit jeden z nich, například abychom tím ukázali příslušnost k dané věci, je nutné si nejprve ověřit, zda je v tomto případě jeho použití legální. Jinak bychom se mohli dostat do potíží, kterým se lze velmi snadno vyhnout. I na to je třeba při vytváření firemního loga myslet.